9 beneficii ale consumului de roșii

Roșiile sunt considerate atât un fruct cât și o legumă și fac parte din bucătării de peste tot din lume, în special în regiunea mediteraneană.

Consumul de roșii oferă beneficii pentru sănătate, împreună cu îmbunătățirea gustului alimentelor. Roșiile se găsesc în nenumărate produse alimentare diferite, în diverse băuturi și ca un element de aromă, inclus în mâncare, de la micul dejun până la cină. Ele sunt relativ ușor de cultivat și cresc foarte repede, făcându-le o sursă de hrană rapidă și un aliment de bază în multe țări.

Printre beneficiile roșiilor se numără stimularea circulației sângelui, îmbunătățirea digestiei, protejarea rinichilor, detoxificarea organismului și previn îmbătrânirea prematură.

O porție de roșii coapte sau crude (150 de grame) este o sursă bună de vitamina A, C, K, acid folic și potasiu. Roșiile au în mod natural un conținut scazut de sodiu, grăsimi saturate și calorii. Ele oferă, de asemenea tiamina, niacina, vitamina B6, magneziu, fosfor și cupru, toate acestea fiind benefice pentru  un stil de viață sănătos.

Mai mult decât atât, o porție de roșii oferă 2 grame de fibre, ceea ce reprezintă 7% din cantitatea zilnică recomandată și un conținut ridicat de apă. În general, consumul de fructe și legume, inclusiv consumul de roșii, oferă protecție împotriva tensiunii arteriale crescute, colesterol ridicat, accidente vasculare cerebrale și boli de inimă.

1. Ajută sistemul cardiovascular

Datorită vitaminei B și a potasiului din roșii, acestea sunt eficiente în reducerea nivelului de colesterol și scăderea tensiunii arteriale. Prin urmare, prin includerea roșiilor într-un regim alimentar regulat, previne în mod eficient atacurile de cord, accidentele vasculare cerebrale precum și problemele legate de inimă.

2. Sursă abundentă de antioxidanți

Roșiile conțin o cantitate mare de licopen, un antioxidant care este foarte eficient în lupta împotriva radicalior liberi. Licopenul din roșii este deosebit de eficient în lupta împotriva cancerului de prostată, cancerului de col uterin, cancerului de stomac și rect precum și a cancerului esofagian. De asemenea, protejează împotriva cancerului de sân potrivit unor studii publicate de Universitatea Harvard.

3. Sursă bogată de vitamine și minerale

O singură roșie poate oferi aproximativ 40% din necesarul zilnic de vitamina C. Vitamina C este un antioxidant natural care luptă împotriva radicalilor liberi care cauzează cancerul și împiedică deteriorarea organismului. Aceasta conține, de asemenea, vitamina A, potasiu și fier. Potasiul joaca un rol vital în menținerea sănătății sistemului nervos iar fierul este esențial pentru menținerea sănătatii vaselor de sânge.

4. Reduc colesterolul si protejeaza inima

Licopenul din roșii previne oxidarea lipidelor, luptând împotriva bolilor cardiovasculare. Consumul regulat de roșii reduce nivelul de colesterol și trigliceride din sânge, acestea duc la depunerea grăsimilor pe vasele de sânge, fiind cauza principală în bolile cardiovasculare.

5. Mențin sistemul digestiv sănătos

Roșiile mențin sistemul digestiv sănătos prin prevenirea atât a constipației cât și a diareei. Ele previn, de asemenea, icterul și elimină în mod eficient toxinele din organism. Mai mult decât atât, roșiile au o cantitate mare de fibre, care pot reduce simptomele constipației. O cantitate sănătoasă de fibre stimulează peristaltismul și ajută la secreția sucurilor gastrice și digestive. Acest lucru reglează mișcările intestinului, îmbunătățind astfel sănătatea sistemului digestiv și te ajută să eviți boli precum cancerul colorectal.

6. Reduce riscul de hipertensiune arterială

Consumul unei roșii pe zi reduce riscul de hipertensiune arterială iar acest lucru se datorează conținutului bogat de potasiu. Potasiul este un vasodilatator, ceea ce înseamnă că reduce tensiunea din vasele de sânge și din artere, crește circulația sanguină și reduce stresul asupra inimii prin eliminarea hipertensiunii arteriale.

7. Îmbunătățește vederea

Prezența vitaminei A în roșii ajută la îmbunatățirea vederii, precum și la prevenirea degenerării maculare. O mulțime de probleme de vedere apar ca urmare a efectelor negative ale radicalilor liberi, iar vitamina A te ajută să lupți împotriva lor.

8. Previne acidoza

Corpul uman este făcut să mențină un pH de 7.365. Cu toate acestea, datorită stilului de viață dezechilibrat, sedentar și a meselor neregulate corpul nostru are o concentrație mai mare de acid. Acest lucru poate provoca acidoza, congestie și reflux. De obicei, echilibrul pH-ul poate fi menținut prin includerea de calciu, potasiu, magneziu și sodiu. Semințele roșiilor ne ajută să mențină echilibrul pH-ului necesar și, prin urmare, prevenine acidoza

9. Crește imunitatea

Deficitul de carotenoid a fost identificat ca fiind principalul vinovat pentru apariția gripei și a răcelilor frecvente. Semințele de tomate conțin surse bogate de antioxidanți (licopen) și beta-caroten sunt eficiente în creșterea imunității.

În concluzie consumul zilnic de roșii îndeplinește necesarul zilnic de vitamine și minerale și exercită un efect de ansamblu protector asupra organismului.

Cristi Lucuta

Cristi, este antrenor de kangoo jumps, capoeira fitness, no limits și suspensions. Pasionat de sport, nutritie si o viata mai sanatoasa Cristi ajută participanții de la clasele sale nu numai să depasească numeroase provocări fizice, dar și să adope un stil de alimentație sănătos.